Google Translate

Translate the page to English. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Felanmäl lokal

Hitta på sidan

Behöver ni felanmäla något i er lokal?

Som lokalhyresgäst ska ni göra er felanmälan via "Mina sidor". För att logga in (längst ner här på sidan) behövs ett användarnamn och ett lösenord, detta inlogg är gemensamt för alla i verksamheten som ska felanmäla. Om er verksamhet saknar inlogg ber vi er att fylla i ett formulär. Det är viktigt att den person som är ansvarig över er verksamhet fyller i sina kontaktuppgifter. Verksamhetsansvarig kommer, efter inskickat formulär, via mail få ett användarkonto av oss, detta kan sedan fördelas ut till de i verksamheten som ska kunna felanmäla. OBS! Ni kan INTE felanmäla via formuläret!

Ni som har verksamhet i flera byggnader med lokaler som ni ska kunna felanmäla (på andra ställen än den adress ni angiver) ska skriva in dessa i formuläret, ett exempel kan vara att Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen behöver kunna felanmäla i Folkets hus, sporthallen mfl.

Till formuläret

Så här felanmäler ni på "Mina sidor"

  • Logga in på Mina sidor med det användarnamnet och lösenordet som hör till verksamheten.
  • Klicka på Felanmälan som ni hittar i menyn.
  • Klicka på plusset i högra hörnet.
  • Välj ett objekt och därefter följer ni instruktionerna.
  • Om ni behöver så finns det möjlighet att skriva egen text och bifoga en bild på det ni vill felanmäla.
  • Ange namn och telefonnummer till kontaktperson för ärendet
  • Om allt är ifyllt och ni känner er klara klickar ni på Skicka.

Beställa intern service (verksamheter inom kommunen)

Intern service är en tjänst som vi tillhandahåller och är en kostnad för er verksamhet. I er gränsdragningslista finns exempel på vad som är intern service, t.ex. sophämtning, flytt av möbler, uppsättning av hyllor samt reparation av verksamhetens utrustning etc..

För att beställa intern service behöver ni logga in på "Mina sidor". Ni gör på samma sätt som när ni felanmäler, men ni måste vid beställningen beskriva ärendet, ange ett XX-nummer samt skriva att det gäller intern service. Detta skriver ni under "Beskriv felet". All intern service faktureras till angivet XX-nummer.

Akuta ärenden

När det gäller akuta ärenden som kan skada person eller egendom, t.ex. vattenläckor, trasig elutrustning eller stora avloppsstopp ska du dygnet runt så fort som möjligt ringa vår jour på telefonnummer 0240-842 01. Kom ihåg att uppge verksamhet, namn och adress. Du ska vid akuta ärenden inte göra en felanmälan på "Mina sidor".