Felanmälan bostad
Hitta på sidan
Så här gör du för att felanmäla
Om du behöver felanmäla något i din bostad ska du göra det på "Mina sidor". Om du inte har möjlighet till det, ring vårt kundcenter på telefonnummer 0240-869 00.
Så här felanmäler du på "Mina sidor"
- Logga in på Mina sidor med Bank-Id eller ditt användarnamn och ditt lösenord.
- Klicka på Felanmälan som du hittar i menyn eller snabblänken på startsidan.
- Klicka på plusset i högra hörnet.
- Välj ett objekt och därefter följer du instruktionerna.
- Ange om huvudnyckel får användas och om du har husdjur.
- Om du behöver så finns det möjlighet att skriva egen text och bifoga en bild på det du vill felanmäla.
- Kontrollera att kontaktuppgifterna stämmer. Om du själv inte kan vara tillgänglig om vi behöver ta kontakt med dig, kan du ändra kontaktperson och telefonnummer.
- Om allt är ifyllt och du känner dig klar klickar du på Skicka.
Ladda gärna ner vår boendeapp till din smartphone, då kan du felanmäla var du än är!
Akuta ärenden
När det gäller akuta ärenden som kan skada person eller egendom, t.ex. vattenläckor, trasig elutrustning eller stora avloppsstopp ska du dygnet runt så fort som möjligt ringa vår jour på telefonnummer 0240-842 01. Kom ihåg att uppge lägenhetsnummer, namn och adress. Du ska vid akuta ärenden inte göra en felanmälan på "Mina sidor".