Google Translate

Translate the page to English. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Våra tv- och bredbandstjänster

Hos oss har du stora valmöjligheter till ett omfattande tv-utbud och bredbandstjänster.

Fria tv-kanaler och bredband

Som hyresgäst hos oss får du kostnadsfritt tillgång till Telias tv-tjänst ”Tv och streaming Start” samt en kostnadsfri lägre bredbandshastighet i din hyra. Tv-tjänsten baseras på fiberteknik och ger dig möjlighet att titta live och streama innehåll både via tv-boxen och den kostnadsfria appen ”Telia Play”. Kanalpaketet omfattar sju kostnadsfria kanaler: SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Kunskapskanalen, Barnkanalen och Axess TV. För att få de fria kanalerna måste du aktivera dig hos Telia, detta gör du via www.telia.se/aktivera eller genom att ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70.

Efter aktiveringen skickar Telia kostnadsfritt ut en tv-box för din tv och/eller en router för bredband till dig som du hämtar ut via postombud.

Övrigt utbud av tv-kanaler och bredbandstjänster

Om du vill ha tv-kanaler och bredbandstjänster utöver de kostnadsfria kanalerna kan du beställa det direkt från webbplattformen Zmarket. Där finns olika tjänsteleverantörer att välja på samt information om deras utbud.

Beställning av tjänsteleverantör

För att beställa tjänsteleverantör går du in på Zmarket och söker upp din bostadsadress samt ditt elvasiffriga objektsnummer till din lägenhet (xxx-xxx-x-xxxx). Objektnummer hittar du på ditt bostadsavtal eller på utsidan av ytterdörren till din lägenhet. Därefter genomför du din beställning.

Efter att du har beställt en tjänst hos en tjänsteleverantör skickar de ut en tv-box för din tv och/eller en router för bredbandsanslutning till dig.

Kontakt

För frågor om tjänsteleverantörer och deras utbud av tv och bredband ska du ringa till Zmarkets bredbandsrådgivare på 010-130 79 79. Bredbandsrådgivaren är en opartisk rådgivare som även kan hjälpa dig att komma igång. Om du redan valt en tjänsteleverantör för tv- och/eller bredband ska du ringa direkt dit och få hjälp med att komma igång!

Felanmälan – tv och bredband

Observera att felanmälan alltid ska göras till den tjänsteleverantör som du har avtal med. Kontaktuppgifter till kundservice och support hittar du på din valda tjänsteleverantörs webbsida.

Hur gör jag om jag ska flytta?

I vårt fastighetsbestånd har vi Telia som kommunikationsoperatör (med undantag för Fredriksberg och våra äldreboenden). Om du har tv och/eller bredband via Telia kan du läsa om hur du ska göra med din tv-box och/eller router när du flyttar beroende på var du ska flytta:

Om du ska flytta internt hos oss
kan du behålla ditt nuvarande tv- och bredbandsabonnemang och flytta över det till den nya adressen. Du behöver då kontakta Telias kundtjänst på 020-20 20 70 för att anmäla flytten och säkerställa att din nya adress är ansluten till Telias nät. Sedan tar du med din befintliga tv-box och router till din nya adress och kopplar in utrustningen enligt tidigare instruktioner.

Om du ska flytta till en fastighetsägare utanför vårt fastighetsbestånd ska du kontakta Telias kundtjänst på 020-20 20 70 som då kommer kolla upp ifall de kan leverera tv- och bredbandstjänsterna till din nya adress. Om så är fallet har du möjlighet att flytta med din befintliga tv-box och router till din nya adress. Om Telia inte kan leverera sina tv- och bredbandstjänster till din nya adress anmäls ett avslut och en retursedel skickas till din befintliga adress och då får du skicka tillbaka din tv-box och router till Telia.

Om du vill avsluta din tv- och bredbandstjänst behöver du kontakta Telias kundtjänst på 020-20 20 70 för att avsluta ditt avtal – därefter skickar Telia ut en retursedel så att du kan skicka tillbaka din tv-box och router till Telia.

La Cable

La Cables tjänster upphör under våren 2025. Läs mer om förändringen här!