LudvikaHem
StoraBrunnsvik

2021-04-21 14:34

Ledigt jobb - Arbetsledare

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen.

Vi söker nu en arbetsledare för fastighetsvärdarna samt att det i tjänsten även ingår att ha en roll i underhållsarbetet på våra fastigheter.

Som arbetsledare hos oss är du den som leder personalen, möter våra kunder och blir vårt ansikte utåt. Som person är du trygg och självständig samt att du är driftig och kan arbeta på ett lösningsfokuserat och ansvarsfullt sätt.

Företagsbeskrivning
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt cirka 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler så som skolor, förskolor, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje.

Kvalifikationer
Du är strukturerad och målinriktad samt har förmåga att arbeta strategiskt för att nå ställda mål i ditt uppdrag.

Som person är du empatisk och har god personkännedom, har bra ledaregenskaper samt tycker om kontakt med människor och har lätt för att knyta kontakter. Som ledare ska du inge förtroende till dina medarbetare och vara stödjande i olika situationer. Din förmåga att se alla medarbetare, visa vägen och samtidigt kunna ställa krav är viktig. Du ska kunna kommunicera och föra diskussioner i olika situationer, på olika nivåer med olika människor. Du ska även verka för goda relationer inom avdelningen, enheten, med kunder och med omgivningen i övrigt. Ditt sinne är öppet för alla typer av människor med olika bakgrund och kultur.

  • Byggnadsteknisk utbildning och intresse inom byggnadsteknik.
  • Utbildning inom fastighetsområdet eller likvärdig yrkeserfarenhet samt ledarutbildning är meriterande.
  • Kunskaper i Officepaketet.
  • Kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Inneha B- körkort.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Dina arbetsuppgifter
Förutom att leda och fördela arbetet har du som ledare arbetsmiljöansvar och visst personalansvar.

Du ska dessutom bl.a.:

  • Årligen genomföra medarbetarbetarsamtal, lönesamtal och resultatsamtal.
  • Ansvara för utveckling av personal och arbetsorganisation samt kompetensutveckling och rehabilitering.
  • Förbättra och utveckla enhetens arbetssätt.
  • Vara delaktig i avdelningens målarbete.
  • Ansvara för att årsplanering/egen kontrollplan uppdateras och efterlevs.
  • Ansvara för uppföljning och kvalitetskontroll av inre- och yttre skötsel samt reparationer.
  • Leda arbetsplatsträffar inom enheten.
  • Medverka i samarbetet med Hyresgästföreningen.
  • Delta i budgetarbete.
  • Ansvara för inrapportering av underhåll.

Cv och personligt brev skickas senast den 16 maj 2021 till: ansokning.fastighetsbolagen@ludvika.se

Välkommen med din ansökan!

Frågor om tjänsten besvaras av:
Jan Forsberg, driftchef
Tel: 0240-869 31

Just nu har vi 0.0 lediga lägenheter

Aktuellt

  • Ledigt jobb - Arbetsledare
    Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen.
  • Plusgirokonto upphör
    Vårt plusgirokonto 412 91 04-8 kommer att avslutas 31 maj 2021.
    Vi hänvisar till Bankgironummer 5229-3628.

  • Earth Week 2021
    Vi deltar i Earth week 2021- världens största klimatmanifestation! Genom att vi deltar i Earth week ökar vi medvetenheten om klimatförändringarna och hoten mot naturen och djuren.
LudvikaHem

KONTAKT

LudvikaHem AB
Box 13, 771 21 Ludvika

Telefon: 0240-869 00
E-Post: info.fastighetsbolagen@ludvika.se


Jour/upplåsning: 0240-842 01
Bobutiken: 0240-869 00

Besöksadress

Bobutiken
Köpmansgatan 2
771 32 Ludvika